Saturday, January 18, 2014

bebek kepli örgü şapka modelleri

Merhabalar degerli web sitesi takipçilerimiz. Bugunku makalemiz bebek kepli örgü şapka modelleri.

Uzun bir aradan sonra merhaba,

Bir süredir bloğa yazamadım. Takip edenler varsa biliyorlardır, oğlum ağır bir boğaz enfeksiyonu geçirdi. Onun yanında ben de bir şeyler yazmak için hevesimin gelmesini bekledim açıkçası. Bu süre zarfında eşimin teyzesinin gelini için mutfak önlüğü ve ahçı şapkası diktim. 29 Haziran'da yurtdışında düğünü var ve şimdiden teslim oldu bile. Aslında ne yapsam diye düşünürken aklıma sevgili Bahar'ın buradaki yazısında yeni gelinler için hazırladığı buna benzer set geldi. Baharcım buradan öpüyorum seni :)

Bakalım beğenecek misiniz?

İlk olarak puantiyeli kumaşı evdeki mutfak önlüğünü kalıp olarak kullanarak kestim, sonrasında da ceplerini ekledim. ( eyvah eyvah ceplerin dikilmiş halini çekmemişim :(  )


bebek kepli orgu sapka modelleri 1


Kenarlar için hazır saten biye kullandım, aslında iyi de oldu, çünkü bağcıklarla birlikte düşününce o kadar biye hazırlamak biraz yorucu olacaktı.


bebek kepli orgu sapka modelleri 2


Aslında mutfak önlüğünün dikiminde anlatacak çok fazla da bir detay yok. O yüzden ön işlemesini anlatmaya çalışayım. Öndeki yazının biraz daha hareket kazanmasını istediğimden yanına bir de gelin-damat figürü işledim. Önce bulduğum resmi internetten kağıda, sonrasında kağıttan da beyaz kumaşa aktardım.


bebek kepli orgu sapka modelleri 3


Güzel bir ütünün ardından da önlüğün ön kısmına işledim.


bebek kepli orgu sapka modelleri 4



bebek kepli orgu sapka modelleri 5


Şaka gibi ama önlüğün tam fotosunu almamışım, cepli halini tahmin ederseniz sevinirim :)

Şapkayı dikmek de oldukça kolay oldu, önce netten biraz araştırdım ancak çoğu şapka büzdürülerek yapılmış. Ben pileli gibi olsun istediğim için pile vererek diktim.

Önce baş çevresi kadar boyu, yaklaşık 10-12 cm eni olan kumaşı ve yine çevresi kadar boyu 5-6 cm eni olan elyafı şapkanın kenar kısmı için hazırladım. Elyaf dediğime bakmayın, elyaf gibi bir malzeme, şapka kenarı kalıplı dursun diye öyle yaptım.


bebek kepli orgu sapka modelleri 6


 Sonra üst kısmı için kumaştan 50-60 cm çapında bir daire kestim ve kenarlarından daireyi toplu iğne ile 8 eşit parça olacak şekilde işaretledim. Daha önce hazırladığım şapka kenarını da iğne ile 8 e böldüm. İki parçanın iğnelerini birleştirdim tabi bunu yaparken iğneler arasında kalan kumaşı 3 er pile olacak şekilde katlayarak teyelledim ve diktim.


bebek kepli orgu sapka modelleri 7


Resimlerden de anlaşılacağı gibi son olarak da şapkayı ters-yüz çevirerek kenar kısmının kumaşını içe biraz katlayarak iğneliyor ve dikiyoruz.


bebek kepli orgu sapka modelleri 8


İşte bu kadar, umarım beğenmişsinizdir.

Hepinize musmutlu haftasonları :)))))

Sevgiyle kalın :)


Tavsiye ettigimiz guzel makale : bebek kepli örgü şapka modelleri

No comments:

Post a Comment